
Marknadschef för Museet Vikingaliv
Uppdrag som marknadschef för nya museet Vikingaliv på Gröna Lund i Stockholm. Var med och lanserade museet våren 2017 och uppdraget innebar bl a framtagande av varumärkesplattform och marknadsplan, genomförande av lansering och marknadsaktiviteter, invigning och PR. Det var ett i allra högsta grad strategiskt, men också samtidigt operativt, uppdrag med otroligt många externa kontakter och samarbete med styrelse, ägare och samarbetspartners.
Att lansera ett nytt varumärke
När jag fick uppdraget som marknadschef för Vikingaliv på Djurgården var Vikingaliv ett nybygge och vi arbetade alla från grunden. Via intervjuer med initiativtagare samt styrelsen grundlade jag plattformen för varumärket. Vi levererade kommunikation via PR, digitala kanaler, samarbetspartner samt traditionella kanaler. Tillsammans med Pool tog vi fram kampanjer som byggde på det unika med upplevelsen på Vikingaliv. Arbetet resulterade i ett premiär-event, mycket PR och kommunikation i, för målgruppen, utvalda medier.
KONTAKTA MIG:
Kicki Kollstedt
+46 72 329 69 65
kicki@kollstedt.se